Temat ten zainspirował mnie do przedstawienia niezwykłego dialogu pomiędzy Chrystusem a Weroniką za pomocą wartości formalnych obrazu w kreowaniu formy i koloru. Obrazy powstawały z papierowych materii ( zwykle był to papier pakowy i tektury faliste), gdzie dominowało złocisto brązowe zabarwienie. Na takim tle przenikały się dwie lapidarne formy postaci. Biel często wydarta z materii papierów była surowa, czysta, działała światłem, często dookreślając formę postaci zarazem tworząc mistyczny nastrój. Natomiast umowną przestrzeń tła tworzyłam z zagnieceń, chropowatości, rytmów, gładkości faktury papierów. Cały cykl był tworzony pod wpływem muzyki Petera Gabriela do filmu Ostatnie kuszenie Chrystusa.  Podkreślam ten fakt, gdyż muzyka ma dla mnie ogromne znaczenie przy procesie twórczym; współtworzy nastrój, który przenika do obrazu . To był ten jedyny raz, w którym dotknęłam sfery sacrum .